Jag skulle vilja få reda på hur man gör ett eget popup fönster med ett speciellt utseende... alltså man ritar "close" knappen och "minimize" knappen själv. sen kan man välja färg o sånt....
Någon som vet vad jag menar?!
/MvH Eunectes
Popup med eget utseende
12 svar · 552 visningar · startad av Eunectes
skriv fullscreen i propoties för en popup :D
och sedan... self.close() för att stänga det
det ska inte vara fullscreen
Lek med detta: :)
- http://www.jojoxx.net/faq/faqview.asp?q=48
Scriptet som finns på Jojoxx visas som fullscreen hos mig.
IE 6.0.2800.1106
Erik Juhlin skrev:
Scriptet som finns på Jojoxx visas som fullscreen hos mig.
IE 6.0.2800.1106
Damn! Du har rätt.
Vill minnas att jag har fått det att fungera tidigare.. :OO
Att dömma av koden skall fönstret bli 600x400.. men det blir som sagt fullscreen.
(IE 6.0.28001106 SP1)
Fler som har testat och får samma resultat?
Troligen ansågs det vara en bugg. Det går nog att göra en del skit med ett sånt fönster.
Sedan IE 6 fick den första servicepacken fungerar inte sk chromeless fönster med denna läsare. En beta som skall fungera även med IE 6 sp1 finns för nerladdning på http://www.chromeless.org/.
Detta scriptet bygger på Gabriel Sucholowskys Chromelss Window 3.5.
Jag var tvungen att läsa lite om det och tydligen har MS, precis som Erik säger, aktivt plockat bort den funktionen av som de säger "säkerhetsskäl". Man kunde ex. lägga den över en Active-X kontroller och lura användaren att acceptera potentiellt farliga funktioner. Detta tyder på att chromeless.org-script fungerar "tack vare" ytterligare en bug i IE6 SP1, så man kanske inte skall ha för stor förhoppning att det även kommer att fungera i framtiden.
Re: Popup med eget utseende
Eunectes skrev:
Jag skulle vilja få reda på hur man gör ett eget popup fönster med ett speciellt utseende... alltså man ritar "close" knappen och "minimize" knappen själv. sen kan man välja färg o sånt....
Någon som vet vad jag menar?!
/MvH Eunectes
Detta skall väl också gå att göra med DHTML
Har sätt någon variant här.
nästan..
Det ska se ut som Jesper T visade en länk till men fönstret ska ha en konstant storlek på 800x600....
Tack för alla svar...