webForumDet fria alternativet

submit + bild

5 svar · 250 visningar · startad av ironhead

ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg

Har problem med att posta ett formulär....Formuläret heter "form1"

Vill ha en bild som submit-knapp

Dessa funkar EJ!
ex.

<input type="image" src="../../Bilder/LoggaIn.gif" VALUE="Logga in" name="SUBMIT" onClick="javascript:this.form.submit();" border="0" tabindex="5">

<input type="image" src="../../Bilder/Avbryt.gif" VALUE="Avbryt" name="SUBMIT" onClick="javascript:document.form1.submit();" border="0" tabindex="6">

Fångar upp värdet på samma sida:

If Request.Form("SUBMIT") = "Logga in" Then

Detta funkar däremot:

<input type="SUBMIT" VALUE="Logga in" name="SUBMIT">

Vad behöver jag göra...?

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Detta borde la fungera: :)

[RED]<input type="image" src="../../Bilder/LoggaIn.gif" alt="Logga in" onClick="javascript:this.form.submit(); return false;" border="0" tabindex="5"> 

<input type="image" src="../../Bilder/Avbryt.gif" alt="Avbryt" onClick="javascript:this.form.reset(); return false;" border="0" tabindex="6">[/RED]
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Följande borde fungera:

<input type="image" src="submit.gif">

Notera att du inte behöver använda ett "onclick"-attribut i detta element för att skicka iväg innehållet i formuläret.

:)

men hur fångar jag upp vilken knapp jag klickat på, om jag vill ha "VALUE='Logga in'" värdet för att kunna kolla av det i en IF-sats?

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Så här kan du göra:

<form method="post" action="foo.asp">

[B]<input type="hidden" name="status">[/B]

<input type="image" src="../../Bilder/LoggaIn.gif" name="SUBMIT" onclick="this.form.elements['status'].value='Logga in'" border="0" tabindex="5"> 
<input type="image" src="../../Bilder/Avbryt.gif" name="SUBMIT" onclick="this.form.elements['status'].value='Avbryt'" border="0" tabindex="6">

...

If Request.Form("status") = "Logga in" Then
     ...
End if

:)

Var enklare att göra såhär:
<input name="SUBMIT" type="SUBMIT" value="Logga ut" style="background: no-repeat url(LoggaIn.gif)" border="0">

...men tack iallafall!

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)