webForumDet fria alternativet

Dölj visa Källa i webbläsare

JavaScript

24 svar · 1 096 visningar · startad av Brinck · sida 2 av 2

Frågan, av Brinck

Jag skulle vilja kunna på något sätt dölja "Visa källa" som finns i menyraden i webbläsaren,så att besökare inte kan komma åt html koderan på min webbsida. Frågan är vad för typ av kod skall till för detta skulle bli glad om någon kan ge mig detta.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20036 inlägg

Jag ha hittat en webbsida som har detta med att man kan dölja "Visa källa",så man inte kommer at detta.Men någon som vet om det ändå går?
Jag fåre inte tag på den som har denna webbsidan!
Kolla på denna länken.
http://devnull.hostname.nu/lunar/index.php

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hmm? I Mozilla gick det helt utan problem att välja View Source. En annan variant är att du sparar sidan på hårddisken och öppnar den med Notepad och kikar... och det är just därför som man aldrig kan hindra någon från att kika på källan. Ge upp redan nu. Vill man hålla det hemligt ska man inte slänga ut det över nätet.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Som sagt, inget problem att se den källan, jag kan inte ens skönja ett försök till att dölja den?

Medlem sedan juni 20059 inlägg

Ärligt talat:

Det går inte att dölja källan om du inte använder ett serverside-script!!
även om du krypterar sidan så att koden blir oläslig måste ju webbläsaren kryptera upp den på något sätt!! därför kan man göra en smärre ändring i koden så kommer den riktiga koden i en fin liten textbox!

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

...säkert men inlägget är ju över två år gammalt. ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)