Hej å hå... har läst upp mig på hur man öppnar fönster med flash och det som verkar fungera på mest platformar är fscommand... så jag pluggade upp mig på det och lyckades få ihop ett script som öppnar lite olika fönster med hjälv av else if, problemet är att det inte fungerar i mac miljö.
Jag provade på jobbet där jag har OS X 10.2.3 med IE 5.2 tror jag.. och där fungerade det inte.. jag har svliveconnect = yes, och det fungerar utmärkt på min egna win2k burk med IE6. vad kan det vara för fel? här är scriptet.
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
<!--
var InternetExplorer = navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1;
// Open Windows from flash
function smain_DoFSCommand(command, args) {
var smainObj = InternetExplorer ? smain : document.smain;
function OpenMusic(song){
setTimeout(window.open('../music/' + song + '.php','Download','height=150,width=250,toolbar=no,status=yes,scrollbars=no,resizable=no')),0;
}
if(command=="GuestBook"){
function OpenGuestBook(){
setTimeout(window.open('../guestbook/index.php','GuestBook','height=420,width=380,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenGuestBook();
} else if(command=="A1"){
function OpenA1(){
setTimeout(window.open('../photogallery.php?ID=A1','A1','height=420,width=500,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenA1();
} else if(command=="A2"){
function OpenA2(){
setTimeout(window.open('../photogallery.php?ID=A2','A2','height=420,width=500,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenA2();
} else if(command=="Einar"){
function OpenEinar(){
setTimeout(window.open('../photogallery.php?ID=Einar','Einar','height=420,width=500,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenEinar();
} else if(command=="Leon"){
function OpenLeon(){
setTimeout(window.open('../photogallery.php?ID=Leon','Leon','height=420,width=500,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenLeon();
} else if(command=="Skrivbord"){
function OpenSkrivbord(){
setTimeout(window.open('../Bilder/Skrivbordsbilder/index.html','Desktop','height=420,width=560,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenSkrivbord();
} else if(command=="Gladan2002"){
function OpenGladan2002(){
setTimeout(window.open('../Bilder/Gladan2002/index.html','Gladan2002','height=420,width=560,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes,resizable=yes')),0;
}
OpenGladan2002();
}
}
// Hook for Internet Explorer
if (navigator.appName && navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1 &&
navigator.userAgent.indexOf("Windows") != -1 && navigator.userAgent.indexOf("Windows 3.1") == -1) {
document.write('<SCRIPT LANGUAGE=VBScript\> \n');
document.write('on error resume next \n');
document.write('Sub smain_FSCommand(ByVal command, ByVal args)\n');
document.write(' call smain_DoFSCommand(command, args)\n');
document.write('end sub\n');
document.write('</SCRIPT\> \n');
}
//-->
</SCRIPT>