webForumDet fria alternativet

Thumbnail-script?

1 svar · 286 visningar · startad av David N

David NMedlem sedan nov. 200224 inlägg

Goddag,

Jag är i stort behov av ett thumbnail-script till en sida jag håller på med just nu, vi tror vi kan släppa den nästa helg, men vi kommer att behöva något slags thumbnail-script som inte använder något GD-bibliotek eller ImageMagick, detta eftersom att vi ligger på ett webbhotell som för tillfället inte har detta installerat...

Därför hör jag av mig här, finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med detta? På vår sida har vi ett administrationssystem där man skriver nyheter och artiklar och liknande, jag vill även från administrationssystemet kunna ladda upp bilder som då läggs upp både i thumbnail-format (som man ska kunna bestämma själv, antingen i procent eller i pixlar) och i full storlek. Sedan, när man skriver nyheten bläddrar man bara fram till thumbnailen och infogar den, när man sedan skickar iväg nyheten vill jag att de thumbnails som är inlagda länkar till den fulla bilden som ska öppnas i ett nytt fönster med rätt storlekar.

http://www.battlefield1942.nu har något liknande system, kolla hur deras bildinfogning fungerar, jag har talat med han som har gjort deras script och han vill tyvärr inte ge ut det, men jag har fått ur honom att det mesta var skrivet i java, men det hade vissa inslag av php, mysql och även xml också. Det enda av vikt som han berättade var att det på deras sida inte använder GD-biblioteket, vilket kändes skönt att höra. Jag kräver ju inte att scriptet måste använda alla dessa grejer (Java, PHP, MySQL, XML), jag vill bara att det ska fungera bra med thumbnails.

Det vore, för att inte svära, otroligt snällt om någon kunde göra ett sådant här script åt mig, ta då kontakt med mig genast så ska jag ta och släppa in dig på vår sida (den ligger uppe lösenordsskyddad för tillfället) och visa dig hur vi vill ha det egentligen.

Kontaktinformation: E-mail: david@battlerealm.nu ICQ: #35288637 IRC: #battlerealm på Quakenet (Zlaxzzor där)

MVH
//David Nilsson

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Varför skriver du då i javascriptforumet? För dina önskemål krävs en serverbaserad komponent typ asp-image, aspupload eller liknande php-funktion. Du lär höra av dig dit om du skall fixa detta.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3292ce1b
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)