David NMedlem sedan nov. 200224 inlägg Hej!
Jag använder några kolumner som meny på min sida (inte uppe på nätet ännu), jag har en hovereffekt på de här kolumnerna så att de ändrar bakgrundsfärg när man håller över dom, nu är det så att jag har vanlig text i dom också som länkar och jag har redan inställt så att hela kolumnen funkar som länk, det jag undrar över är hur jag gör så att texten i kolumnen får hovereffekt direkt man håller på kolumnen och inte bara när man håller på texten...
Hehe, lite svårförklarat, lät inte så bra ;)...
Hoppas nån förstår iaf.
Snygga smilies btw. :D
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg onMouseOver="this.style.backgroundColor='red';this.style.color='#000000'"
this.style.backgroundColor='red' - bakgrunden till tabellen
this.style.color='#000000' - text färg.
David NMedlem sedan nov. 200224 inlägg Detta funkade dock inte för mig, ingen ändring jämfört med tidigare... Såhär ser koden ut (jag använder PHP, därför ser koden lite annorlunda ut)...
."<td width=\"16%\" bgcolor=\"#77705B\" align=\"center\" style=\"cursor:hand\" onMouseOver=\"this.style.background='#9B967D';this.style.color='#333333'\" onMouseOut=\"this.style.background='#77705B';this.style.color='#000000'\" onClick=\"window.location.href='index.php'\"><a href=\"index.php\">Hem</a></td>\n"
Det där är ju redigerat efter det mönstret som du beskrev, men länkfärgen ändras inte... Skulle även vilja att den automatiskt tar bort underline också när man håller över kolumnen...