giikMedlem sedan mars 2002112 inlägg Hej jag har ett problem med ett popupfönster...Så här ser det ut..
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('regler.php', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0,
resizable=0, width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
Den koden har jag innanför head taggarna...sedan länken då..
<A HREF="javascript:popUp()">Regler</A>
Det är det att fönstret öppnas inte. Utan nere i Explorer står de bara Fel på sidan. Men de har ju funkat för mig förut?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg <script>
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('regler.php', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
Se till att javascript i länken är "sammansatt".
giikMedlem sedan mars 2002112 inlägg hm, funkar fortfarande inte. Kan det vara nåt fel på webhotellet som gör att jag inte kan använda det??
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Det måååååste funka.
<A HREF="java script:popUp()">Regler</A>
skall vara:
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Får du ingen hjälp när du dubbelklickar på ikonen i statusbaren där det står "Fel på sidan"?
giikMedlem sedan mars 2002112 inlägg Jag gjorde precis som du skrev i förra men utan förbättring...java script = javascript
tonyhMedlem sedan okt. 2002107 inlägg Prova med att nämna att det är javascript du sysslar med...
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function popUp()
{
props=window.open("regler.php","poppage","directories=no,toolbar=no,location=no,menubar=no,resizable=yes,scrollbars=no,status=no,width=150,height=100");
}
// End -->
</script>
Och anropet bör ha avslutas med ";" enligt:
<a href="JavaScript:popUp();">Regler</a>
Bör funka - lycka till...
mvh / T