webForumDet fria alternativet

fråga : ...snygga pop up fönster

JavaScript

4 svar · 413 visningar · startad av kvacke

Medlem sedan juni 200239 inlägg
Frågan#1

Tjenis!

jag försöker hitta scriptet till hur man gör "egna pop up fönster" dvs pop up förnster där man inte ser nåt som har men browser fönstret att göra. dvs att man kan ta bort ramen som explorer alltid har runt om.

hmmm...man får alltså rita egna små giffar för att man skall kunna minimera, maximera och stänga popupen tex. hmmm dålig jag är på att förklara, men så att man kan göra pop uppen med sitens look and feel.

kommer inte på någon exempel site som har så just nu, men ni förstår säkert va jag menar.

hoppas att det är någon som vet var man kan hitta koden till det och hur man gör.

min mail adress är marcus@landslide-media.co.uk

mvh

marcus
go jul!! :birp

Medlem sedan okt. 2001538 inlägg

Jag vet inte om detta är vad du söker, men det finns väl två sätt att göra det på, det ena med lager, vilket inte gör det till en egentlig pop up, eller den där, rätta mig om jag har fel, IE specifika effekten där man öppnar ett fönster i helskärmsläge via javascript och på så sätt undkommer alla ramar och knappar längst upp i höger hörne.
Det är väl f.ö. en sådan pop up som då och då kommer upp på letssingit.com´s hemsa då man går från deras site? Finner dessa fönster jäkligt irriterande, men nu har ju den siten varit vänlig nog att lägga med en "stäng pop up:en" knapp, men har sett en del prov på sidor som kommit upp, där enda sättet att bli av med dem var att ctrl-alt-deleta dem... *jobbigt*

MVH Patrik

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Patrik81 skrev:

där enda sättet att bli av med dem var att ctrl-alt-deleta dem... *jobbigt*

testa alt+F4 ;)

Och kvacke http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=18074&highlight=popup+utan+ram*

mvh icaaq

Medlem sedan juni 200239 inlägg

ah tack!! snabba bud här!!

jag har inte börjat pillra nåt än, men jag skall förklara lite närmare vad jag skall göra.

jag har byggt en community typ lunar fast i england. när man klickar på knappen för nytt inlägg i gästbok så ploppar det upp en liten pop up som man skriver sitt meddelande i. det är det fönstret jag vill snygga till lite och ta bort IE ramen på.

hmmm fan att jag inte skrev det i första inlägget hehe jaja..skall kolla vad som skrivits tidigare om det...tack för svaren i alla fall

mvh

marcus :e

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg

Du kan ju alltid använda dig utav Chromeless Window scriptet från Gabriel Suchulowski (undrar om jag stavade detta rätt...) www.microbians.com

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)