VirrdoMedlem sedan okt. 2001152 inlägg Jag har en iframe i en sida, med ett formulär öppnas en popup-fönster från den sidan. Min fråga är om det över huvudtaget är möjligt att uppdatera iframe:n från popup-fönstret?
Om inte, går det isåfall att uppdatera sidan som innehåller iframe:n från popup-fönstret?
Min andra fråga är, hur skickar man javascript-variabler från en sida till en iframe (om det nu också går)?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Om "a.html" innehåller en iframe vid namn "minIframe" som i sin tur innehåller "b.html" och du från "a.html" öppnar ett popup-fönster som innehåller "c.html" så kan du från "c.html" använda window.opener.location.href='annan_sida.html" för att ersätta "a.html". från "c.html" kan du även använda ersätta "b.html" med window.opener.minIframe.location.href='annan_sida.html'. Om popup-fönstret istället laddas från "b.html" så kan du ersätta "b.html" med window.opener.location.href='annan_sida.html' eller ersätta "a.html" med window.opener.parent.location.href='annan_sida.html';
När du säger "skicka variabler" sker ju detta oftast i samband med att du anropar en funktion. Om vi tänker oss att i första scenariot där popup-fönstret laddas från "a.html" och "a.html" även innehåller funktionen hejhopp som ser ut så här;
function hejhopp(minVariabel){
alert(minVariabel);
}
... så kan du anropa den från "c.html" med window.opener.hejhopp(en_annan_variabel); så har du fått med dig "en_annan_variabel" till funktion i det andra fönstret.
VirrdoMedlem sedan okt. 2001152 inlägg Jojoxx: Precis vad jag behövde, tack för hjälpen! :)