webForumDet fria alternativet

Kan man hantera SSI (include) i MSHTML ?

6 svar · 262 visningar · startad av roxpace

roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg

Hej,

Finns det möjlighet att handskas med SSI (Server Sides Includes) #include file och virtual utan att det hela tiden visas som en kommentar symbol... Dessa är viktiga att jag skulle vilja ha en smidig lösning för att handskas med dessa i MSHTML.

Mvh
/Roberth

Ingen som känner till detta ?

Finns det verkligen ingen som har erfarenhet av detta ? Jag skulle uppskatta det mycket då jag har letat länge efter en rimlig lösning.

Vore tacksam

Hej,

Jag ber en sista gång folk som vet något om detta att svara om de har tid då jag skulle bli oerhört lycklig, en mycket bra julklapp kanske ? ;)

Mvh

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Re: Kan man hantera SSI (include) i MSHTML ?

roxpace skrev:

Hej,

Finns det möjlighet att handskas med SSI (Server Sides Includes) #include file och virtual utan att det hela tiden visas som en kommentar symbol... Dessa är viktiga att jag skulle vilja ha en smidig lösning för att handskas med dessa i MSHTML.

Mvh
/Roberth

1. Varför frågar du detta i JavaScript/DHTML forumet när det handlar om ServerSide teknik?

2. Vad menar du med att det visas som en kommentar symbol?

3. Vad använder du MSHTML till?

mvh icaaq

Re: Re: Kan man hantera SSI (include) i MSHTML ?

icaaq skrev:

roxpace skrev:

Hej,

Mvh
/Roberth

1. Varför frågar du detta i JavaScript/DHTML forumet när det handlar om ServerSide teknik?

2. Vad menar du med att det visas som en kommentar symbol?

3. Vad använder du MSHTML till?

mvh icaaq

Hej icaaq !

Jag vet att SSI i sig självt är serverside teknik, men frågan är egentligen inte menad på det sättet. Låt mig omformulera den lite :)

Jag använder MSHTML för att skapa en online webbeditor, där kan man skapa länkar, bilder, stilformattera och massvis med mera för i princip alla taggar. Men när man kommer till SSI kommandon som #include så vet jag inte hur man ska kunna hantera dessa med MSHTML (JavaScript), jag vill kunna redigera SSI #include i webbdokument precis som vanliga taggar. Men hur ?

Hoppas jag formulerade frågan lite bättre :)

Mvh
/Roberth

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Ok.....tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det

mvh icaaq

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

he, he ... har samma funderingar jag med ...

Har letat kors och tvärs på MSDN och inte hittat något.

cya,
PatrikB

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)