ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg Tja!
Jag är ingen duktig kodare men undrar om någon har nåt förslag över hur man ska lösa följande.
Vi har en bild som är uppdelad i 2 delar som ligger i varsin cell. Denna bild kan man ändra färger på... både främre och bakre delen av bilden (därav 2 celler).
Vidare finns en "sammanställning" med en del information ang. resp. bild. Nu står det bara vilka färger som angetts i främre resp. bakre delen av bilden.
Jag skulle nu vilja att det på något sätt skapades en miniatyr (thumb) av originalbilden och att vi kan lägga den i sammanställningen. Detta för att man lättare ska kunna se vilken typ av objekt och vilka färger den "innehåller".
Går det att lösa överhuvudtaget och isf hur??
Hoppas ni förstår vad jag menar... som sagt... ingen tekniker själv... ;)
MVH ShoGun
ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg Försök läsa en rad i taget så kanske det ordnar sig... =)
Seriöst... jag vet inte exakt hur jag ska förklara då jag inte kan alla rätta termer och så...
Men ska försöka igen...
Besökaren kan välja olika objekt i en listruta. (Vi kan säga att det är 1 pyramid, 1 cirkel, 1 kvadrat...) Dessa objekt kan vara antingen "hela" eller uppdelade...(dvs att antingen ha samma färg på hela objektet eller att de är uppdelade så att de är 2 färgade...)
Vid de tillfällen där objekten ska vara 2 färgade så har vi då delat upp varje objekt så att t.ex. en cirkel blir två "halvmånar"... (med t.ex. höger sida röd och vänster blå... fast de ligger i en varsin cell UTAN några mellanrum så att man inte märker att de är uppsplittade... vilken ger sken av att det är en tvåfärgad cirkel...
Nu vill jag att när man gjort sina val och så... så ska det skapas EN "kopia"/thumb av objektet... där man ser formen och färgerna... denna ska sedan läggas i "sammanställningar" där annan data står som mått m.m. Dvs att "resultatet" läggs bredvid datan så att man snabbt och enkelt kan få en "förhandstitt" på det.
Vet inte om det blev bättre nu men hoppas på det...
Tacksam för svar!
MVH ShoGun
ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg Var det för svårt att förstå eller att lösa?? DET är frågan... =)