YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Jag vill att ett nytt fönster ska öppnas när jag trycker på en knapp. Hur gör jag detta? Någon som kan hjälpa mig?
Under knappen anropar jag redan en funktion i onClick. Kan jag anropa ytterligare en funktion vid onClick eller måste jag lägga in denna nya funktion (öppnar nytt fönster) inuti den andra funktionen?
Nu blev det kanske rörigt...
Ni förstår vad jag vill göra va?!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg <input type="button" value="klicka" onclick="funktion1(); window.open();">
Mvh,
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Det fungerar inte...
Tyvärr fungerar det inte att skriva så...
Så här har jag skrivit:
<input type="submit" name="print" value="Visa utskrift" onClick="return printChecklist(); window.open();"/>
Vad kan jag göra mer?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Till att börja med tycker jag att du skall flytta ditt första onClick-event till onsubmit.
För det andra tycker jag att du skall posta mer kod.
Det kan hjälpa oss andra att hjälpa dig.
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Okej, tack.
Jag har nu flyttat upp min printChecklist() i form. Så nu får jag upp ett nytt fönster (sida2) men informationen som jag hämtar från databasen kommer inte upp i det nya fönstret (sida2) utan i det gamla (sida1) i alla fall...
I action på sida1 måste jag ha action:"sida1" eftersom jag laddar om den sidan efter att ha hämtat uppgifter i databasen fler gånger innan. Men sista knappen ska då öppna det nya fönstret (sida2).
Hur får jag in uppgifterna till sida2?
Jag vet inte riktigt vilken kod jag ska skicka med eftersom det är hur mycket som helst. Jag använder templates och servlets. Så jag har en web.xml fil som anropar servleten som sedan öppnar templaten.
<form name="printCheck" action="/servlet/printchecklist" method="Post" onSubmit="return printChecklist();" >
<td colspan="2"><input type="submit" name="print" value="Visa utskrift" onClick="window.open();"/>
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg :)
Vad skall du använda det nya fönstret till?
Posta <form>-taggen (Hela, från <form> till </form>)
Posta även de javascript som berörs?
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Nuuuuu!
:e
Nu har jag fått rätt på det...puh.
Tack för hjälpen!
Jag fick göra en funktion av det. Så här:
<td colspan="2"><input type="submit" name="print" value="Visa utskrift" onClick="return newWindow();"/>
function newWindow()
{
new_window = null;
new_window = window.open ("/servlet/showchecklist", "showchecklist");
}
Fast jag får inte med mig all information ändå...men det har med java att göra. Jag ska få med mig info från en servlet till en annan servlet och vet inte hur man gör. Men det har inte med detta forum att göra.