Jag har en startsida på en webb jag håller på att bygga, på denna är det ett flash intro som det sissta den gör är att stanna och visa en massa länkar till undersidor.
På min undersida har jag en Ifram där jag ska presenterar all information.
Nu undrar jag om det finns något sätt att transportera infomation om vilken sida som skall öppnas i nästa sidas Ifram, genom att klicka på länkarna?
Det är enkelt att byta information om man är på en sida som redan innehåller en Ifram, <a href"länken.htm" target="IframeNamnet">, precis som när man arbetar med frames!
Nu skall tilläggas att jag inte använder frames på den sida jag just nu bygger, men vill att informationen skall presenteras genom en "template" och sedan rätt dokument i Iframen!
Är detta möjligt, snälla hjälp mig!!!
huggerFanta :q
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
url=(location.search)?location.search.substring(1):"http://www.yahoo.se";
// [url]www.yahoo.se[/url] är i detta fall default-sida om ingen annan anges.
document.write("<iframe src=\""+url+"\" width=\"400\" height=\"400\" name=\"myIframe\"></iframe>");
</script>
Lägg in scriptet på det ställe där du normalt skulle ha lagt iframen. Har du en tabell och iframen inte hamnar där du vill så är antagligen html-koden inte korrekt. Prova att göra sidan med en statisk (fast) iframe och när allt ser ut som det ska byter du ut iframen mot scriptet.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849