Hej allihopa!
jag undrar om man kan skicka värden från en HTML sida till en annan för att få upp en länk i en angiven Iframe!
Så här vill jag att min sida skall fungera!
1. När man laddar sidan kommer man till en startsida som innehåller en massa länkar.
2. När man klickar på en länk vill jag att man går till en "mallsida" som är innehåller en annan layout samt har en meny som ser lite anorlunda ut. Jag vill även att den sida som jag vill skall presenteras i en Iframe. Allt detta skall ske från första sidan!
3. sedan skall jag kunna navigera på sidan som vanligt, det går ju att skicka länkar till Iframe genom att använda sig av target="iframenamnet" i länken.
Men hur kan man få Iframen att visa den sida som man vill, men att allt runt om använder sig av mallsidan????
OK!
Har nu testat, och sett att vi inte förtåtta varandra riktig som det var tänkt!!!
Så här är det tänkt att fungera!
Jag kommer till en första sida som jag vill skall innehålla ett antal länkar till andra sidor, men dessa sidor innehåller menyer, design samt en Iframe där all information skall visas.
När jag klickar på en länk på första sidan vill jag att det öppnas en sida som innehåller design, layout och den rätta informationen i Iframen, måsta alltså skicka med info om vad som skall presenteras i en annan sidas Iframe.
Tror inte att du kan missförstå den här gången!!!
134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17