Jag har idag ett script som visar hela lagret som heter bodyn om allt är färdigladdat, jag vill nu att det ska skrivas ut en rad till webbläsaren först när allt är laddat.
problemet är att jag försöker göra så att menyerna i en annan frame går ner när man rör på musen enl följande:
Jag hag försökt att bara gömma lagret som innehåller den koden som man ser nedan, men det gick inte, jag får ett error att mylayerxxx inte är definierad, jag vill alltså att den ska skriva ut den raden med onmousemove när alla lager är definierade i javascriptet.. någon som kan detta bättre än jag och orkar hjälpa lite till.. tacktack :)
<script language="JavaScript">
function hide_it(){
Id = "loadmessage";
if (document.all) {
document.all["loadmessage"].style.visibility = "hidden";
document.all["bodyn"].style.visibility = "visible";
document.all["musen"].style.visibility = "visible";
} else if (document.layers){
document.layers["loadmessage"].visibility = "hide";
document.layers["bodyn"].visibility = "show";
document.layers["musen"].visibility = "show";
} else if (document.getElementById){
document.getElementById("loadmessage").style.visibility = "hidden";
document.getElementById("bodyn").style.visibility = "visible";
document.getElementById("musen").style.visibility = "visible";
}
}
</script>
Det du vill göra är alltså att skriva ut en html-rad när hela webbsidan är laddad?
Det du försökte göra förut (det jag tror du förökte göra förut) var alltså att försöka dölja scriptet innan laddning för att det inte skulle kunna exekveras? Det går inte, pga att det ligger där oavsett om det ät dolt på sidan eller ej
Jo det blir nog som du säger.. att när menyframen är helt laddad så ska den "skriva" eller välja att läsa den rad som säger att menyerna ska glida ner om man rör på musen..
1. De objekten som heter mylayerett, tva och tre är laddade och därför så kör jag den här raden..
så ser du vad jag menar, jag vill alltså att menyerna ska glida ner när man rör musen i den undre framen, det fungerar bra, men problemet är att man får upp ett javascripterror som säger att t.ex. mylayerett inte är definierad..
Är det tredje tråden om samma problem? Vore det inte bättra att ta allt i samma?
Om problemet är att du får fel när du rör musen i den nedre framen samtidigt som den övre framen inte är fördigladdad, bör du kolla om dina element finns innan du kör koden: