ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg
Warning: Page has Expired The page you requested was created using information you submitted in a form. This page is no longer available. As a security precaution, Internet Explorer does not automatically resubmit your information for you.
To resubmit your information and view this Web page, click the Refresh button.
Hur undviker man detta? Jag vill alltså "resubmitta" i detta fallet men jag vill inte att felmeddelandet skall synas. Kan man sätta något speciellt huvud eller nått när man första gången besöker sidan eller kan man trixa med Javascript eller liknande när man väl skall backa tillbaka? För "problemet" är alltså när man backar tillbaka till en sida som egentligen tar emot POST-variabler.
Någon som förstår hur jag menar?
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg jag förstår, men om du kan säga vad det mer konkret används till och hur det är byggt med några rader till kan man nog komma runt det om inte annat!
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Såhär fungerar det:
Det är en sida som listar olika annonser. Som standard visas alla men på samma sida kan man göra en sortering. Det är typ av annons, län och ort man kan sortera på.
Man fyller i det formuläret och skickar det. PHP-filen tar emot det och presenterar ett resultat av sökningen där det finns länkar till sidan som visar hela annonsens innehåll. Vill man titta på en annons klickar man alltså på dess rubrik och får fram annonsen.
Men det är sen som det blir problem. Vill man gå tillbaka till sidan som listade sökresultatet går inte det pga av det felmeddelandet. Sidan kräver alltså POST-variabler och det verkar inte vilja fungera.
Fundering: Man kanske kan skicka med GET istället?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ja, använd GET istället. Då skickas ju allt med querystrings, och problemet bör försvinna.
mvh,