ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg hej!
jag har en sida som jag jobbar på http://liko.baren.nu/web/frameset.asp?topnumber=2&marketid=86&menuid=1191&prod=true
problemet är att menyn inte går ner igen när man klickat upp den och går rakt ner med musen, någon som kan hjälpa??
mycket tacksam!
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ursäkta men har inte du redan ett inlägg med samma tema?
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg jo men inget svar fungerade och därför lade jag upp en ny där det nu länkar till sidan så man kan titta där.., genom att lägga upp den förra idén jag fick så gick det att "smita förbi" om man drog musen direkt.. så om det går att kalla på meny ner från en annan frame eller så.. vore de bra..
JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg har du provat att anropa funktionen från "main"-sidan när du för musen över denna? Typ:
<body OnMouseMove="parent.meny.funktion_att_ta_bort_lagret(variabler)">
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg tacktack, ska testa det..,
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg kan du förklara det där med parent.meny?, hur anger jag namn på framen osv?
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg någon som kan förklara parent.meny.funktion , kallar jag på en funktion i framen meny eller vad?
JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg
kallar jag på en funktion i framen meny eller vad?
Ja det är riktigt, parent är föräldern (i detta fall sidan med framesetet) och efterföljande är valfritt frame-namn.
Kolla bifogad fil för att se hur man kan anropa funktioner i en annan frame.
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg Hej! den vill inte, får felmeddelande: Objektet stödjer inte egenskapen eller metoden..
Funktionen som ligger i meny.asp ser ut som här:
<script type="text/JavaScript">
function minimerameny()
{
mylayertva.glideTo('slow','slow',459,92,10,20);mylayerett.glideTo('slow','slow',305,92,10,20);mylayertre.glideTo('slow','slow',613,92,10,20)
}
</script>
<style type="text/css">
Jag kallar på den från show_page.asp såhär:
<a href="javascript:parent.meny.minimerameny()">test</a>
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Jag hoppas att du kommer ihåg att plocka bort mellanslaget mellan java och script!
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg jo så enkelt var de ju tyvärr inte :l
JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg Av någon anledning blir det fel när framen och den sida somligger i denna har samma namn (i detta fall "meny"). Prova att byta namn på "meny" i framesetet till tex: "menyen"
Därefter är det bara att sätta följande i show_page.asp:
<body onmousemove="parent.menyen.mylayertva.glideTo('slow','slow',459,92,10,20);parent.menyen.mylayerett.glideTo('slow','slow',305,92,10,20);parent.menyen.mylayertre.glideTo('slow','slow',613,92,10,20)">
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg du har så rätt!! nu funkar det klockrent! tackar!