nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg jag har en lista på alla poster jag har i en tabel
klickar man på en av posterna så kommer posten uppgifter upp i en formulär sida.
Längs ner har jag en spara knapp samt en "listruta meny"
Den innehåller alla poster i tabelen.
Nu vill jag att man ska med listuta välja en av alternativen, gå till en spara sida som sparar formuläret, sen kommer man tillbacka till
formulär sidan med den nya posten
allt automatiskt
Kod
<select name="select" class="listrutor" OnChange="if (confirm('Är du verkligen säker?'))location.href=this.options[this.selectedIndex].value;this.form.submit();this.form.submit();"> <%'går inte att spara%>
<option selected>Spara, gå till:</option>
<%=fordon2%></select>
När den sparar så kommer man rätt men allt innehål som den spara blir tomt
tar jag bort
this.form.submit();">
så sparas inget
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Re: submita en listruta
<select name="select" class="listrutor" OnChange="if (confirm('Är du verkligen säker?'))this.form.submit();"> <%'går inte att spara%>
<%=fordon2%></select>
nille99 skrev:
jag har en lista på alla poster jag har i en tabel
klickar man på en av posterna så kommer posten uppgifter upp i en formulär sida.
Längs ner har jag en spara knapp samt en "listruta meny"
Den innehåller alla poster i tabelen.
Nu vill jag att man ska med listuta välja en av alternativen, gå till en spara sida som sparar formuläret, sen kommer man tillbacka till
formulär sidan med den nya posten
allt automatiskt
Kod
<select name="select" class="listrutor" OnChange="if (confirm('Är du verkligen säker?'))location.href=this.options[this.selectedIndex].value;this.form.submit();this.form.submit();"> <%'går inte att spara%>
<%=fordon2%></select>
När den sparar så kommer man rätt men allt innehål som den spara blir tomt
tar jag bort
this.form.submit();">
så sparas inget
nille99Medlem sedan aug. 2002352 inlägg Jag får inte med värde från listrutan, bara "false"