webForumDet fria alternativet

summai textruta

1 svar · 191 visningar · startad av nille99

nille99Medlem sedan aug. 2002353 inlägg

jag har ett antal textrutor
varje gång jag ändrar innehållet så ska alla textrutor räknas tilssammas i "total textrutor"

varje textruta ha koden
onchange="total.value=parseFloat(left_side.value)+parseFloat(right_side.value) + parseFloat(backside.value)+parseFloat(front.value)+parseFloat(top.value)">

av någon kostig anledning så räknar den bara dom textrutora jg har ändrat, ej dom gammlaposterna

tex

när jag kommer till sidan så är det rätt
2
4
6
7
=
19

men om jag ändrar till dom två första posterna så blir det
1
4
6
7
=
5

Varför?

PallemanMedlem sedan dec. 2000465 inlägg

Nu vet jag inte hur hela ditt formulär ser ut med detta borde fungera:

[FONT=arial][RED][1]<form name="foo">

<input type="text" name="bar1" value="0" onkeyup="this.form.totsum.value=parseFloat(this.form.bar1.value)+parseFloat(this.form.bar2.value)+parseFloat(this.form.bar3.value)+parseFloat(this.form.bar4.value);"><br>
	<input type="text" name="bar2" value="0" onkeyup="this.form.totsum.value=parseFloat(this.form.bar1.value)+parseFloat(this.form.bar2.value)+parseFloat(this.form.bar3.value)+parseFloat(this.form.bar4.value);"><br>
	<input type="text" name="bar3" value="0" onkeyup="this.form.totsum.value=parseFloat(this.form.bar1.value)+parseFloat(this.form.bar2.value)+parseFloat(this.form.bar3.value)+parseFloat(this.form.bar4.value);"><br>
	<input type="text" name="bar4" value="0" onkeyup="this.form.totsum.value=parseFloat(this.form.bar1.value)+parseFloat(this.form.bar2.value)+parseFloat(this.form.bar3.value)+parseFloat(this.form.bar4.value);"><br>
	<br>
	Totalt: <input type="text" name="totsum" disabled="disabled" value="0" style="border: solid 0px;">

</form>[/1][/RED][/FONT]
Genererad på 359 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb