Jag letar efter liknande knappar som används här på Wf för att få bold, italic text etc. Och länk knappen tycker jag är väldigt användbar... kan någon visa hur man gör eller visa vart man kan lära sig?
Lägg till kod med knapp
5 svar · 229 visningar · startad av Webslave
Använd sökfunktionen och sök på ex editor eller hilite så hittar du bl.a. denna tråd.
Tackar... jag hade ingen aning om vad jag skulle söka på.
Jag testade att köra med denna kod:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function addToSelection(before,after){
if(document.selection.createRange().text){
document.selection.createRange().text=before+document.selection.createRange().text+after;
}
}
</script>
<form method="POST">
<input type="Button" value="<B>" onClick="addToSelection('<b>','</b>');">
<input type="Button" value="<I>" onClick="addToSelection('<i>','</i>');">
<input type="Button" value="<U>" onClick="addToSelection('<u>','</u>');">
<br>
<textarea name="Text1" Rows=8 Cols=70></textarea>
</form>
Men det vill inte... måste jag fixa något? (det är en oändrad ripoff från ditt script Jojoxx)
Skit samma... jag körde med denna istället:
<form name="myForm">
<textarea name="foo" cols="30" Rows="10"></textarea><BR>
<input type="Button" value=" B " onClick="document.myForm.foo.value+='[ B][ /B]';">
<input type="Button" value=" I " onClick="document.myForm.foo.value+='[ I][ /I]';">
<input type="Button" value=" U " onClick="document.myForm.foo.value+='[ U][ /U]';">
<input type="Button" value="IMG" onClick="document.myForm.foo.value+='[IMG][/IMG]';">
<input type="Button" value="HTTP" onClick="document.myForm.foo.value+='[ URL][ /URL]';">
<input type="Button" value=" @ " onClick="document.myForm.foo.value+='[MAIL][/MAIL]';">
</form>
Just den funktionen fungerar bara i webbläsare med stöd för document.selection.createRange() (Internet Explorer) och fungerar så att du skriver din text, markerar det du vill ex. sätta till bold och klickar på knappen <B> som kommmer den markerade texten att inneslutas av <b> och </b>. Den andra varianten är ju lite simplare men har ett mycke bredare webbläsarstöd.