mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Jag har ett lösenords fält, där jag vill att det innan man markerat det ska stå "Här skriver du ditt lösenord", när man sedan klickar på texten, så ska den försvinna. Men den svåra biten är att jag vill samtidigt göra om fältet från type="text" till type="password" går det?
PS. Jag vet redan att man kan ha onClick=”this.value=’’”, det är den andra biten jag är mer nyfiken över? DS
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Väldigt osäker på om det går, men försök med:
onclick="this.type='password'; return true;"
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg ne det går inte :(
Det gick inte att hämta type-egenskapen. Det här kommadot stöds inte.
Finns det något annat sätt månntro?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Tja, använd två lager - ett med ett password-fält, ett med ett text-fält. Dölj text-lagret när besökaren klickar där, och sätt focus på password-fältet. Kanske funkar?
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg EDIT: Sorry, kom ihåg helt fel, det var hur man dynamiskt ändrar från readonly till edit.
Tror jag postade lite kod för att göra något sånt här för några veckor sedan. Tror det var shogun som hade startat topicen. Ska se om jag kan hitta det :)
/Viktor
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg DOM exempel:
<form>
<input type="text" value="Skriv lösenord här" id="foo" onClick="document.getElementById('foo').style.display='none'; document.getElementById('bar').style.display='inline'; this.form.pass.focus();"><input type="password" name="pass" id="bar" style="display:none;">
</form>