Hej Jag har en liten meny som öppnas då man trycker på höger musknapp. Men jag skulle vilja att det ändrades lite i menyn beroende på vart man klickar.
Det är så att en sidan radar upp produkter från en databas. När man sedan ska högerklicka på en produkt ska en pop-up meny komma fram där länken ska gå till en sida som heter egenskaper.asp och med länken ska det skickas ett ID på produkten.
Hur gör jag så att IDnumret byts ut för varje ny rad jag klickar på!
Bifogar min kod nedan:
<SCRIPT LANGUAGE="JScript">
var oPopup = window.createPopup()
function goContext(oHeight)
{
var oPopupBody = oPopup.document.body;
var lefter = event.offsetY+10;
var topper = event.offsetX+10;
oPopupBody.innerHTML = oContext.innerHTML;
oPopup.show(topper, lefter, 207, oHeight, document.body);
document.body.onmouseup = closePopup;
}
function closePopup()
{
oPopup.hide();
}
function fillPopup(titler, texter, linker)
{
oTitle.innerText=titler;
oText.innerText=texter;
oLinkStore.innerText=linker;
}
</SCRIPT>
<DIV ID="oContext" STYLE="display:none">
<DIV STYLE="position:relative; top:0; left:0; border:2px solid black; border-top:2px solid #cccccc; border-left:2px solid #cccccc; background:#666666; overflow: hidden;">
<DIV STYLE="position:relative; top:0; overflow: hidden; left:0; background:#cccccc; border:1px solid black; border-top: 1px solid white; border-left:1px solid white; height:20px; color:black; font-family:verdana; font-weight:bold; padding:2px; padding-left:10px; font-size:8pt; cursor:hand" onmouseover="this.style.background='#ffffff'" onmouseout="this.style.background='#cccccc'" onclick="parent.text.location.href='egenskaper.asp?id=id';">
Egenskaper</DIV>
Ta bort</DIV>
</DIV>
</DIV>
<% While Not RS.EOF %>
<span oncontextmenu="goContext('87'); return false"><%=rs("namn")%></span>
<% RS.MoveNext
WEND
&>