kolasMedlem sedan mars 2001142 inlägg Jag har försökt att få till en fungerade WYSIWYG-editor som bygger på denna och med lite hjälp avdenna tråd.
Men jag fattar inte hur jag ska lyckas få in det i min databas, har fattat att jag skall få det i en annan textarea och sen vidare, men fattar inte riktigt hur.
Min nuvarnade kod:
<FORM action="default.asp" method="post" name="foo" onSubmit="javascript:document.foo.koden.value=edit.textEdit.document.body.innerHTML;">
<div class="headline">htmlArea</div><br>
<textarea name="box2" id="box2" style="width:500; height:300">
</textarea><br>
<script language="javascript1.2">
editor_generate('box2'); // field, width, height
</script>
<TEXTAREA name="koden" style="display:none"></TEXTAREA>
<p>
<input type="submit" value="Spara">
</form>
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg Ska du lägga in något i en databas med JavaScript får du nog jobba. Kolla på ASP / PHP / Perl, CGI / .NET.
kolasMedlem sedan mars 2001142 inlägg Näe själva databasprylen är inga problem, det är det att med att det verkar som om man måste få det i en annan textarea först...
document.foo.koden.value = document.all["divelementet"].innerHTML;
Anropas onSubmit. :)
kolasMedlem sedan mars 2001142 inlägg Men jag är bakom fortfarande...
får det inte att fungera, jag har ändrat till den senare koden som Erik skrev, men hur skall förfarandet gå till?
För mig känns det som det saknas nå´t, eller ska det *Vipps* bara finnas där i den andra textarean så att jag kan plocka det därifrån när man trycker "submit"