Jag använder mig av showModalDialog för att öppna ett popup föster.
Nu är det så att jag vill göra en submit i fönstret, fungerar det?
När jag gör en submit, eller en location.href , så öppnar den ett nytt webbläsarfönster.
Vad skall jag göra?
7 svar · 256 visningar · startad av Bjuris
Jag använder mig av showModalDialog för att öppna ett popup föster.
Nu är det så att jag vill göra en submit i fönstret, fungerar det?
När jag gör en submit, eller en location.href , så öppnar den ett nytt webbläsarfönster.
Vad skall jag göra?
Det korta svaret; använd window.open() istället för showModalDialog så slipper du några timmars huvudbry. Dessutom fungerar det i fler webbläsare än Internet Explorer.
Jag använder ShowModal, då användaren "måste" göra en sak, innan han/hon kommer tillbaka till den riktiga dialogen.
Jag läst runt lite på msdn men hittade inget, men så provade jag att göra en frame i popuppen och då fungerar det finfint.
:birp :birp
Löste problemet genom att jag i den filen som öppnas la en <IFRAME> som var 100% X 1000% stort.
Där i kan du använda forms som du vill...
Det är en sanning med modifikation eftersom du inte kan posta tillbaks till moderfönstret, alltså fönstret som öppnade dialog-rutan.
Det är en sanning med modifikation eftersom du inte kan posta tillbaks till moderfönstret, alltså fönstret som öppnade dialog-rutan.
Jag fattar inte det riktigt, jag har ju lyckats med detta problem.
Det blir sketans snyggt att ha en dialogruta som tex en inloggnings box. För det första så går den inte att lägga i bakgrunden och för det andra så har inte jag kommit på hur man kollar källkoden i den.
Mitt fel, sorry :) Det gick tydligen. Jag provade det själv eftersom jag inte hittade själva editor-sidan i din fil. Jag var tämligen säker på att jag provat det förrut nämnligen, men så var tydligen inte fallet.
Det som fortfarande är synd att det inte fungerar i fler webbläsare.