Kan man testa om ett fönster redan är öppnat, och om det är det stänga fönstret?
Jag öppnar förnstret med följande...
<SCRIPT Language="JavaScript">
window.open('create_list.asp', 'foo', 'width=840,resizable=yes, scrollbars=yes');
</script>
5 svar · 237 visningar · startad av mattiasnordin
Kan man testa om ett fönster redan är öppnat, och om det är det stänga fönstret?
Jag öppnar förnstret med följande...
<SCRIPT Language="JavaScript">
window.open('create_list.asp', 'foo', 'width=840,resizable=yes, scrollbars=yes');
</script>
Ingen som vet ???
Om jag öppnar ett nytt fönster med x som startsida. Kan jag sen öppna en ny sida i det nya fönstret?
Om ja, hur... ;)
Om du vill ha upp fler fönser när du öppnar ett kan du ju alltid lägga in det på onLoad i bodyn
<body onload="window.open('create_list.asp', 'foo', 'width=840,resizable=yes, scrollbars=yes');">
T.ex...
Du kan inte känna av att det är ett nytt programfönster (ctrl-n) om det inte startas en ny session på servern. Men då är vi inne på ASP, Jsp eller vad du nu vill köra...
Det jag försöker göra är att öppna två fönster och sedan att från det ena öppna en ny sida i det andra. Går det i huvud taget?
En ASP lösning skulle duga gott...
Grundfrågan är redan besvarad i denna tråd.
Den sista frågan;
Om du har öppnat ett fönster med foo=window.open(...osv så kan du senare byta sida i detta fönster (från ett annat fönster) med foo.location.href="url'en_till_sidan"