Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Hej!
Använder följande kod...
function img_over(namn) {
document.blip.play();
document[namn].src=('images/menu_' + namn + '_over.jpg');
}
[red]Lite mer grejs här...[/red]
<embed src="blip.mp3" name="blip" hidden=true autostart=false loop=false mastersound></embed>
... men varje gång jag försöker köra koden(ljudet ska spelas vid onMouseOver) så får jag felmeddelandet:
Rad: 6
Tecken: 1
Objektet stöder inte egenskapen eller metoden.
Någon som vet vad detta beror på?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Antagligen en begränsning i den version av IE eller media-spelare som du använder. Jag har sett sidor på nätet som använder samma kod, så i någon version funkar det säkert. På datorn jag sitter nu (W2k med IE5) fungerar det inte heller att starta en mp3-fil via script (går bra att köra direkt från kontrollern om du inte använder hidden) men det funkar bra att scripta med ex. en wav-fil. Vill du använda Flash istället (funkar antagligen bättre på fler webbläsare) hittade jag denna artikel.
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Jag funderade på att köra med flash först men jag vill inte använda flash till just den grejen för det ska vara vissa grejer som måste vara transparenta och lite ditt och datt så jag kan inte använda det. :l
Sitter med Win2k med IE6, koden(som jag har hämtat från din sida) har fungerat aldeles utmärkt förut för mig, men inte nu helt plötsligt. :l