Jag antar detta görs med hjälp av Javascript!
...och det är därför du postar frågan i HTML-forumet :q
10 svar · 369 visningar · startad av Dr-man
Hej!
Kan nån ge mig tips hur jag får det automatiskt räknat ut hur många tecken det finns i <textarea> efter varje gång det görs en förändring i den? Jag antar detta görs med hjälp av Javascript!
Jag antar detta görs med hjälp av Javascript!
...och det är därför du postar frågan i HTML-forumet :q
Återigen en korspostare:
http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?t=2028
Visst kan det kännas onödigt att ställa samma fråga på flera forum (när alla vet att wF är bäst ;)), men man kan nog inte kalla det korspostning när det inte ligger under samma forum.
Ursäkta att man postar sina svar på två av dom bästa webforum
som finns på svenska. Chansen är ju större att man får hjälp för sina problem ifall man postar på flera ställen.
Om det finns nån som inte kan hjälpa på det ena stället, så finns ju alltid chansen att får man hjälp på det andra stället. Kanske är det onödigt att posta samma fråga på flera forum.
Inte vet jag?!
mikkeX »
WebForum är inte PhpPortalen.
PhpPortalen är inte WebForum.
Kanske är det onödigt att posta samma fråga på flera forum.
Det tycker jag inte alls. Jag postar själv samma fråga på olika forum.
Jag tycker bara att det är onödigt att dubbelposta, ibland lägger folk ned lång tid på att lösa någons problem - och så visar det sig att någon annan redan löst i ett annat forum för någon timme sedan.
Min erfarenhet är att det räcker med att posta i ett forum, människan i dag verkar dock alldeles för stressad för att det.
Men jag skulle sluta att klaga på det, jag lovar. :birp
Jag tycker bara att det är onödigt att dubbelposta, ibland lägger folk ned lång tid på att lösa någons problem - och så visar det sig att någon annan redan löst i ett annat forum för någon timme sedan.
Japp, håller med, så jag håller inte med dig Web-Tor :). Om det inte är väldigt tidskritiskt så frågar jag på ett ställe. Finns det ingen som kan frågar jag på nästa. Detta är ju en helt ideel public service där människor delar med sig av sin tid för att hjälpa andra. Om vi nu bortser från just denna tråd och talar rent generellt och det skulle gälla någonting mer komplicerat där någon lägger ner tid på att leta information och komma med en lösning där det senare visar sig är helt förgäves så drar sig kanske denna människa från att vara lika hjälpsam nästa gång, och det vore ju synd.
Eftersom det är två helt skilda forum är det ju ingenting som hamnar inom wF's förhållningsregler utan en fråga hur man håller sig till netiquetten.
Eftersom det är två helt skilda forum är det ju ingenting som hamnar inom wF's förhållningsregler utan en fråga hur man håller sig till netiquetten.
Handlar det bara om regler och netiquette?
I en del forum så är det ofta samma personer som kommer med en lösning på frågeställningen som postas. Det kan ju vara bra att få flera synvinklar.
Man kanske kan göra på flera sätt...
Man kanske kan göra på flera sätt...
Visst är det så. Men känner man då att man inte är riktigt nöjd med svaret man får på ett ställe kan man ju ta med den informationen till nästa ställe; "Jag skulle vilja få hjälp med det här, jag har fått detta svar, men det kanske går att lösa bättre?" Då behöver ingen göra saker i onödan, du får en dialog istället för en monolog och löser problem, alla är nöjda och glada :).
Men, nu kanske vi kan lämna detta och koncentrera oss på något intressantare. Dr-man vågar väl knappt posta något här igen, och så vill vi ju inte att det skall vara.