DeruMedlem sedan sep. 200219 inlägg Hej
jag använder en DotMenu jag hittat på http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=26
menyn är jättebra på många vis, men jag vill storleksbestämma popup-fönster vid klick på dot-tarna. Som det nu är öppnas ett nytt fönster som blank. Jag fattar att jag nog bör lägga in en funktion någonstans av typen
function MM_openBrWindow(theURL,winName) { //v2.0
window.open(theURL,winName);
}
MEN VAR?
Någon som vet?
JaarMedlem sedan juli 2001434 inlägg Är det inte bara att ändra
menu.subMenus[4].subMenus[3].addItem("References","window.open('/resources/default.asp?catid=8&cattitle=References')");
Eller den platsen du vill ändra. Det är ju den window.open som körs. Den ligger i slutet. Om du behöver hjälp med hur window.open fungerar för att spec höjd o bredd, sök i tidigare inlägg...
DeruMedlem sedan sep. 200219 inlägg Näää, om jag ändrar som du föreslår så får jag felmeddelande att argument fattas på rad 283. Där eller tidigare borde jag lägga till någon nåt om att den inte bara ska öppna, utan också med vissa features. Och jag vet inte exakt hur och exakt var
JaarMedlem sedan juli 2001434 inlägg Om du ändrar
menu.subMenus[4].subMenus[3].addItem("References","window.open('din sida','namn', 'scrollbars=yes,dependent=yes,width=640,height=500')");
så ska det inte bli några fel... eller?
Var det inte det du ville?
JaarMedlem sedan juli 2001434 inlägg Som det står i hjälpen till scriptet:
// - add the subemus using:
// var [sub_menu] = [menu_name].addItem([caption],[action],[spacing]);
// OR
// var [sub-sub_menu] = [sub_menu].addItem([caption],[action],[spacing]);
// OR
// [menu_name].subMenus[x].addItem([caption],[action],[spacing]);
//
// - where action is string that get's evaluated when the dot is clicked
//
// (NOTE the spacing is optional and if left blank gets inherited
// and is equal to the (parent's value)/2 - the default for
// the main menu item uis 400)
det är där actionen är ...
DeruMedlem sedan sep. 200219 inlägg Riktigt, det funkar fint. Bra så. men om jag vill ändra i en huvudmeny på likande sätt, t ex den på rad 412? Hjälper du mig med också är du hjälten för dagen
DeruMedlem sedan sep. 200219 inlägg Funkade ju väldigt bra med samma sak. jag verkar ha förirrat mig med någon tangent fel ellerså. Tack för hjälp trots allt.