webForumDet fria alternativet

Formulär

4 svar · 244 visningar · startad av Bj

BjMedlem sedan sep. 2000320 inlägg

Nu skall vi se om jag kan förklara detta som jag vill åstadkomma.

Jag har en loggin-sida där man fyller i ett kundnummer för att gå vidare. Då kommer man till en sida där resten av ens egna uppgifter finns så som namn, adress mm.

Om man nu inte vet kundnumret så har jag gjort en sökfunktion som öppnas från loginssidan som en popup.
Där kan man söka på t.ex. förnamn och får på så sätt fram kunduppgifterna. Nu är det bara att markera och kopiera kundnummret och sedan stänga sökfönstret och klistra in numret i fältet för detta.

Kan man nu på något sätt få kundnumret att hamna i login-sidans fält för kundnummer utan att behöva kopiera och klistra in det?

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Japp.

Du kan göra så här:

Kundnummer: <span onclick="opener.document.formuläret.fältet.value='222'; self.close();">222</span>

Typ.

Mvh,

Hmm fick inte ihop det...
Så här ser raden ut där sökningens resultat presenteras.

Response.Write "<tr height=15><td class=normal><b>»&nbsp;</b>" & Left(RecSet(falt2),30) & "&nbsp;" & RecSet(falt3)& "&nbsp;" & RecSet(falt4)& "&nbsp;<br>Kundnummer:&nbsp;<b>" & RecSet(falt5)& "</b></td></tr>"
JohnsenMedlem sedan juli 2000718 inlägg

Prova detta:

Response.Write "<tr height=15><td class=normal><b>» </b>" & Left(RecSet(falt2),30) & " " & RecSet(falt3)& " " & RecSet(falt4)& " <br>Kundnummer: <b><span onclick=""opener.document.formuläret.fältet.value='"& RecSet(falt5) &"'; self.close();"">" & RecSet(falt5) & "</span></b></td></tr>"

Lysande!
Tack!!

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb