roomMedlem sedan mars 2001270 inlägg Hej.. Jag har ett problem. Jag har ett popup fönster som jag vill ska ha en exakt storlek hela tiden annars så går framesettet "sönder". Hur anropar man ett javascript varje gång storleken ändras i ett frameset, eller vid maximering (vissa explorer har ju kvar maximeringsknappen även om man har sagt att det inte ska finnas någon resize i popupfönstret).
Man har ju ingen body tag och därmed inget onload eller onchange eller liknande. Var och hur skriver man koden för detta??
Tacksam för svar asap.
// Daniel aka room
Titta gärna på http://www.kristinehamnstv.com för att se hur jag menar.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Varför inte istället se till att fönstret inte kan ändras i storlek (resizable=no) och att frames'en inte kan modifieras (noresize).
roomMedlem sedan mars 2001270 inlägg anledningen
anledningen är som jag skrev ovan
(vissa explorer har ju kvar maximeringsknappen även om man har sagt att det inte ska finnas någon resize i popupfönstret).
och därför skulle det vara bra om man kunde ställa om storleken vid "maximering".
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jag hade för mig att resizable=no förhindrade maximering, men det har de tydligen missat i IE (fungerar i både Netscape 4.x och Mozilla). Men visst kan du scripta det;
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
window.onresize=resize
function resize(){
window.resizeTo(400,400);
}
</script>
Men då bör du istället öppna fönstret med resizable=yes, annars kan det bli problem.