erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Hej!
Jag har stött på patrull. Jag försöker skriva ut en massa personer ifrån en databas. Där varje namn ska vara klickbart och visa en från början gömd <TR>. Problemet jag fick med scriptet jag hade först är att om man är långt nere på sidan (så man kan scrolla uppåt i browsern) och klickar på ett namn, då visas det gömda men man rammlar tebax till toppen av sidan. Någon som har något förslag hur jag ska lösa det på annat sätt.. Skickar med koden hur själva tabellen ser ut.
<table width="580" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<%
For y = 0 to ubound(ArrRs,2)
%>
<tr>
<td><LÄNK SOM VISAR DET SOM ÄR GÖMT>Namn</A></td>
<td>E-post</td>
<td>Uppdaterad.</td>
</tr>
<DET SOM ÄR GÖMT>
<tr>
<td colspan="3"> </td>
</tr>
</DET SOM ÄR GÖMT>
<%
Next
Erase ArrRs
%>
</table>
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Prova med;
<table width="580" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<%
For y = 0 to ubound(ArrRs,2)
%>
<tr>
<td><a href="#" onClick="document.getElementById('unik<%=y%>').style.display=(document.getElementById('unik<%=y%>').style.display=='none')?'block':'none';">Namn</A></td>
<td>E-post</td>
<td>Uppdaterad.</td>
</tr>
<tr id="unik<%=y%>" style="display:none;">
<td colspan="3">Detta är gömt</td>
</tr>
<%
Next
Erase ArrRs
%>
</table>
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Tackar, det fungerade bra. Dock har jag ett litet problem kvar, om tabellen blir längre än sidhöjden och jag klickar på en länk för att visa ett gömt området (långt ner på sidan, jag har varit tvungen att scrolla). Då hoppar man upp till toppen av sidan och man fattar inte att man öppnade det dolda området långt nere på sidan.
Finns det något sätt att undvika detta ?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Du kan ändra på länken till;
<td><a href="#" onClick="document.getElementById('unik<%=y%>').style.display=(document.getElementById('unik<%=y%>').style.display=='none')?'block':'none'; return false;">Namn</A></td>