Tjenare!
Är det någon som vet hur man fixar så att ett fönster inte har någon andressfönster eller arkivfält m.m.
Jag vill länka till ett sådant fönster!
Fönster utan adressfält m.m.
10 svar · 377 visningar · startad av Jimmpa
I <head>:
<script language="JavaScript">
<!--
function openWin(URL,winName,features) {
window.open(URL,winName,features);
}
//-->
</script>
I <body>:
<a href="#" onClick="openBrWin('sida.html','namn','width=500,height=400')">Länk</a>
det finns mer sätt :)
<script language=JavaScript>
function newWindow1() {window.open("sidan.asp", "console", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,height=150,width=210")}
function newWindow2() {window.open("sidan2.asp", "console", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,height=150,width=210")}
</script>
<a href="javascript:onMouseClick%20=%20newWindow1()">länken</a>
<a href="javascript:onMouseClick%20=%20newWindow2()">länk2</a>
Web-Tor, tycker du inte att en funktion är lite onödig där? Blir nästan lika mycket kod i länken.
<a href="#" onClick="openBrWin('sida.html','namn','width=500,height=400')">Länk</a>
<a href="#" onClick="window.open('sida.html','namn','width=500,height=400')">Länk</a>
Sen så kan return false också vara vettigt så att man inte går längst upp på sidan... :)
kan man inte bara köra det som en pop upp?
function nyttfönster() {
window.open("site/index.php?browser=ie","","height=443,width=720");
}
detta öppnas med
<a href=JavaScript:nyttfönster()>Länk</a>
Sorry Jimmpa, jag hade skrivit lite fel i <body>-koden. Det ska se ut så här:
<a href="#" onClick="[b]openWin[/b]('sida.html','namn','width=500,height=400')">Länk</a>
Erik Juhlin: Funkade kanon, men hur gör jag för att jag ska kunna ha en rullningslist åt höger??
Du ändrar "scrollbars=no" till "scrollbars=yes". ;)
Web-Tor: Jo, det fattar jag med men jag använder denna kod:
<a href="#" onClick="window.open('sida.html','namn','width=500,height=400')">Länk</a>
vart ska jag då ändra det?
<a href="#" onClick="window.open('sida.html','namn','width=500,height=400,[b]scrollbars=yes[/b]')">Länk</a>