Jag har hittat ett litet javascript som jag använder.. vill dock modifiera scriptet lite.. eftersom jag är ganska dålig på javascript så förstår jag inte allt.
Denna funktion ingår i ett menyscript.. det funktionen gör är att expandera menyn beroende på vilken undersida jag är på.
T.ex om jag är på hejsan.html så kollar funktionen igenom sidan och om den länken finns i menyn så expanderar menyn beroende vart jag är.
Till problemet är att mina undersidor innehåller variabler.. t.ex så heter mina sidor kanske tjoho.php?asd=1 .. och det fungerar så länge som just den länken står i menyn.. men eftersom jag nu använder sessioner på hemsidan så blir det fel eftersom den ändras hela tiden så menyn expanderar inte dit den ska.
Okej.. jag vill alltså att funktionen bara ska kolla efter asd.html och sluta när det blir ett ? i adressen..
humm.. svårt att förklara.. hoppas det klarnar när ni ser koden.
function expandOnLoad()
{
if(document.getElementsByTagName) // check to see if browser supports DOM structure
{
el = document.getElementsByTagName('a')
tgs = new Array()
fTags = new Array()
for(i=0;(el.item(i));i++)
{
if(el.item(i).className.indexOf('cl')>-1) tgs[tgs.length] = el.item(i)
}
for(i in tgs)
{
if(tgs[i].className.indexOf('Links')>-1&&tgs[i].href.indexOf('#')==-1) fTags[fTags.length] = tgs[i]
}
useLevel = useTopLevel ? top : window
thisLoc = useLevel.location.href.toLowerCase()
if(thisLoc.indexOf('#')) thisLoc = thisLoc.split('#')[0]
// if(thisLoc.indexOf('?')) thisLoc = thisLoc.split('?')[0]
for(i in fTags)
{
if(thisLoc == fTags[i].href.toLowerCase())
{
subH = fTags[i].parentNode.id.split('_')
setH = new Array()
for(i in subH) setH[i] = subH[i].charAt(subH[i].length-1)
if(setH.length<=2) foldmenu(setH[0])
else if(setH.length>2)
{
foldmenu(setH[0])
subfoldmenu(setH[0],setH[1])
}
break
}
}
delete el; delete tgs; delete subH; delete setH; delete thisLoc // clear varibles
}
}
Tack på förhand!