Hejsan!!
Jag håller på med ett formulär som data ska sparas till cookie. Just nu sätter jag en cookie för varje fält i formuläret. Alla cookies skrivs till samma cookiefil, typ som en array av cookie, och det funkar bra, men jag vill att man ska kunna skriva in flera gånger från formuläret, men vid skickning till cookien så skrivs allt över igen.. så det är bara det sista som man skrev in som blir kvar!! Har någon/några nån bra ide hur det ska fungera!!
Lagrar ner datat till en array i javascript, men som sagt, vid nyladdning av sidan så skrivs det också över!..
Väntar på svar!!!
Uffe..
lagra formulärdata till cookie!!
4 svar · 275 visningar · startad av uffe34
Tyvärr så har jag inget enkelt tips som kan hjälpa dig med detta.
Men jag är lite nyfiken om varför du vill göra på detta viset? Varför ska du lagra allt detta i en cookie, o inte i en databas?
Kör du med en databas så räcker det ju med ett ID i cookien och sen hämta alla poster från databasen som innehåller det ID:t. ?
Kan du inte låta scriptet kolla att OM det finns en cookie, skriv en ny (med annat namn) eller ta ut datat från cookien, spara i en variabel o lägg in det igen tillsammans med den nya datan.
Tror inte att det rakt av går att skriva till en befintlig cookie.
Jo, jag har en databas, men i det här fallet ska man kunna rapportera tid offline, så det måste kunna sparas undan i en cookie, och man ska kunna rapportera flera tider under olika katagorier, så då måste man kunna hantera flera formulärskrivningar.., men ska kanske prova solbulles svar..
men som sagt, jag sätter 4 olika cookies(4 olika text fält) , och dom sätts i sin tur in i en cookie...Så så långt funkar det!!
Tack för svaren/Uffe34
Tänk på att du har en gräns på 20 cookies / domän (inkl. host) så du får alltså inte plats med hur mycket data som hellst.