webForumDet fria alternativet

javascriptfel....

7 svar · 214 visningar · startad av Rodan

RodanMedlem sedan juli 20021 043 inlägg

hej jag undrar om nån kan rätta till den här filen ? .... jag kan inte ett dugg av Javascript... snälla kan nån rätta till den här filen... den är jätte viktig....

VH//Rodan

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Kör sidan från din server. Ta sedan "visa källa" i webbläsaren och posta koden som kommer dit. På så vis kan vi utesluta att det är något serverrelaterat som gör att asp-scriptet beter sig konstigt och genererar en oönskad sidkod. Berätta sedan vad som blir fel, eller hur felet uppenbarar sig.

här är filen med det som visas

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Umm... Har du tittat något på koden själv? :) Du har ett antal dubletter av script-block, title, meta-taggar osv. Du har <form>-taggar som börjar i <head>, de är flera start-taggar än slut-taggar. Inte för att vara taskig, men det är mer saker som är fel än rätt i den här koden. Jag är ledsen, men jag vet inte var jag skall börja rätta någonstanns.

Mitt tips är att du börjar från början och tar en bit i tagen och lägger till. Här känns det som du försökt stoppa ihop allting på en gång i en enda röra i hopp om att det skall fungera.

jag vet att jag har en massa fel.... och sånt .. men java delen funkade förut.... nu när jag la till en checkbox grej i asp... så vart det fel....

solbulleMedlem sedan mars 20014 998 inlägg

Då är det troligen inte egentligen ett javascriptsfel utan fel i aspkoden som skriver ut javascriptet.
'

jag kollat i koden och testat det nu hundra gånger.... nu vet jag vart feler ligger men vet inte hur jag ska fixa det.... det är när jag lägger till <form post "do_send.asp"....> och när jag har en dropdown meny... nån som vet varför ?

solbulleMedlem sedan mars 20014 998 inlägg

Det bästa är att du ser till att rensa i din kod, att det fungerade förut hos dig är ingen garanti att det fungerar för alla andra som skall se din sida.
Försök ta bort all "dublettkod" samt fixa stsart o slyuttaggar så skall nog problemet strax vara löst.

Genererad på 380 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb