webForumDet fria alternativet

Hade tänkt lära mig lite DHTML och JavaScript...

7 svar · 287 visningar · startad av trexter.com

trexter.comMedlem sedan apr. 20021 196 inlägg

... när jag lärde mig ASP började jag med att läsa lite om det och sedan började jag programmera! Men med jsp så känns det som om det är svårare, känns lite mer som att man duttar till lite jsp-kod här och där när det behövs.

Har någon ett förslag på någon applikation eller script, eller vad man ska säga, som jag kan lära mig mycket ut av att göra? Ett krav är att jag kan göra minst 90% av det i jsp och dhtml.

:)

swangeMedlem sedan aug. 200220 inlägg

Jag har inget direkt exempel på Script, man kan ju liksom göra det mesta. Det du däremot kan göra, om du redan inte varit där, är att gå till http://www.w3schools.com/, där finns mycket hjälp att finna.

// Stefan

Jo.. det är därifr¨n jag hade tänkt lära mig. Problemet är inte att jag inte vet var jag ska l ä r a mig utan vad jag ska g ö r a.

MorphMedlem sedan juli 2000472 inlägg

Hrm, JSP står för Java Server Pages och har mycket lite med JavaScript och DHTML att göra.

JSP är J2EE:s motsvarighet till ASP och vill du ha hjälp med JSP rekommenderas java-forumet under OS & Program.

Morph skrev:

Hrm, JSP står för Java Server Pages och har mycket lite med JavaScript och DHTML att göra.

JSP är J2EE:s motsvarighet till ASP och vill du ha hjälp med JSP rekommenderas java-forumet under OS & Program.

Ok, ok, ok, ok. Någon som kan svara på min fråga istället för att anmärka?

RGBMedlem sedan dec. 1999362 inlägg

flyttar inlägget till javaforumet.

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

Ok, ok, ok, ok. Någon som kan svara på min fråga istället för att anmärka?

Anmärka?! Vad är din fråga egentligen, du talar om JSP men menar kanske (?) JavaScript, två helt skilda saker.

Jag flyttar tillbaka till JavaScript-forumet (sorry RGB ;)), om du verkligen menar JSP trexter så meddela mig så flyttar jag tillbaka tråden.

Hälsningar, sgtpepper, moderator Java-forumet.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Ta en titt på de javascript-arkiv som finns på nätet. Där kan du säkert hitta lite inspiration. Prova att göra script som gör samma sak fast på ditt eget vis. Förhoppningsvis blir de bättre än orginalet :)

Yahoo.com
Yahoo.se

Genererad på 369 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb