ok, jag erkänner. jag kan absolut ingenting om saker som går utanför HTMLs gränser... :|
men men, jag leter efter en scroller (typ. java) som hämtar innehållet som ska visas från en .txt fil...
nån som fattar vad jag menar?
9 svar · 616 visningar · startad av erik
ok, jag erkänner. jag kan absolut ingenting om saker som går utanför HTMLs gränser... :|
men men, jag leter efter en scroller (typ. java) som hämtar innehållet som ska visas från en .txt fil...
nån som fattar vad jag menar?
Annars räcker det ju faktiskt med html :)
<iframe src="text.txt" name="foo" width="200" height="200">
<a href="text.txt">Visa texten.</a>
</iframe>
jo, men den scrollar ju inte... använder mig redan utav !--#include virtual.... :|
Vad scrollar inte? En iframe borde garanerat göra det.
perfekt! ska bara få det o funka i praktiken också.. :)
Jojoxx skrev:
Vad scrollar inte? En iframe borde garanerat göra det.
Han måste kanske ha denna parametern också? *SCROLLING="YES"*
Texten ska väl liksom röra på sig av sig själv, typ marqee eller vad det nu heter.
- Som i det inlänkade exemplet.
Han måste kanske ha denna parametern också? *SCROLLING="YES"*
scrolling=auto är default-värde, så normalt skall det inte behövas, men vill man alltid ha scrollbaren där skadar det ju inte.
Texten ska väl liksom röra på sig av sig själv, typ marqee eller vad det nu heter.
- Som i det inlänkade exemplet.
Well I dunno :) Det inlänkade exemplet kommer ju från Jesper T medans frågan kommer från erik. I så fall finns en bunt Java-Applets som fixar det här.
gött gubbar! en marquee var det jag var ute efter o det kan nu javaboutique hjälpa mig med! tack!