T toja Medlem sedan mars 2001 218 inlägg Frågan 18 juli 2002 12:22 #1 Jag har ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa.. det måste gå på ngt sätt...
Om man fyller i ett formulär på en sida... sen när man trycker på knappen, tillexempel.. rösta, skicka, ok... eller ngt annat...
Då vill jag att resultaten från formuläret ska skickas med och öppnas i en popup, istället för i samma fönster...
Det går ju att öppna i nytt fönster.. genom att använda sig av target.. men jag vill ju ha upp det i en popup..
antar att detta löses med java..?!
T toja Medlem sedan mars 2001 218 inlägg fan.. vill ha resultaten till en popup..!!
Jag har ett problem som jag inte fattar hur jag ska lösa.. det måste gå på ngt sätt...
Om man fyller i ett formulär på en sida... sen när man trycker på knappen, tillexempel.. rösta, skicka, ok... eller ngt annat...
Då vill jag att resultaten från formuläret ska skickas med och öppnas i en popup, istället för i samma fönster...
Det går ju att öppna i nytt fönster.. genom att använda sig av target.. men jag vill ju ha upp det i en popup..
*Eftersom dessa 2 trådar har samma innehåll (dubbelpostade) är de sammanslagna.
Förhållningsregler - webForum
/ Jojoxx*
L LAMP Medlem sedan mars 2002 777 inlägg <form action="save.php" target="foo" onSubmit="window.open('', 'foo', 'width=300,height=300');">
S solbulle Medlem sedan mars 2001 5 287 inlägg Hm, tänkte precis fråga samma sak.
Prövar det scriptet men vill sen att popupen skall uppdatera mitt ursprungliga fönster men får då upp ett mess om att:
"Den här sidan kan inte uppdateras utan att informationen skickas igen"... osv
Ja ni vet.
Hur kan jag göra så att jag slipper det tro?
S solbulle Medlem sedan mars 2001 5 287 inlägg Asch, det löste sig nog..
(Mef Get o inte Post verkar det som!?!)
T toja Medlem sedan mars 2001 218 inlägg hmm...
Men om jag kör den som action... kommer den inte att öppnas i samma fönster då... (är inte vid arbetsdatorn, kan inte testa)...
Vad jag tycker det ser ut som här.. är att man kommer skickas vidare till sidan som ligger i "action" plus att det kommer komma upp en popup.. eller har jag fel.?!!
C Cactuz Medlem sedan okt. 2001 670 inlägg jag tkr d ser ut som att save.php kommer öppnas i en popup... men va vet jag? ;)
W Webslave Medlem sedan maj 2002 647 inlägg Det gör den men hur får man första sidan att uppdatera sig eller komma till t.ex startsidan?