Jag vill skriva ut en asp inkluderad fil (<!-- #include virtual="sida.asp" -->) genom att använda mig av en document.write sträng.
Jag har försökt med detta:
document.write('(<!-- #include virtual="sida.asp" -->');
Det blir inget error MEN det funakr itne alls....
Hur skall ja lyckas skriva ut asp strängen genom ett javascript???
Mycket tacksam för hjälp!!! :e
tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg Du menar att du vill skriva ut det som asp-sidan genererar alltså? Det bör väl fungera som du gjort i sådana fall. Förutom att du har en vänsterparantes för mycket, men det är väl bara slunkit in här antar jag.
hmm... japp... jag villl att aspen skall skrivas ut via javascripten (skall ha javascripten i en separat js fil som infogas på många sidor).
Vänsterparantesen ahr trillat dit av misstag.. så här skall det alltså vara:
document.write('<!-- #include virtual="sida.asp" -->');
Men det komemr inget alls på sidan. Det känns som <!-- gömmer asp koden för webbläsaren..... *grr*
tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg Hur ser det ut om du väljer View Source på sidan? Vad står på document.write-raden?
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Det är väl inte möjligt att inkludera filer. Det skall väl göras innan koden skickas till aspmotorn?
Så jag tror att i source kommer du se texten <!-- #include virtual="sida.asp" --> men det du vill skall hända utförs aldrig.
Du har säkerligen rätt Brimba!
men hur som helst så ser källan ut så här:
<html>
<body>
<script language="JavaScript" src="/js/under.js">
</script>
</body>
</html>
Och javascript filen innehåller document.write strängen.
Jag ser alltså inte kkoden.... Skall jag instalera Netscape så ja kan se vad som skrivs ut?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Du kan inte inkludera asp med hjälp av javascript (på klienten), tvärtom går det däremot.
Varför som tidigare nämnt inte inkludera en aspfil o i den inkludera ditt javascript? (Om det är mer javascript i den js-filen vill säga.)
tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg Jo ja, problemet ligger i att du lägger ssi-instruktioner i en js-fil. Men om du döper om "under.js" till "under.asp" så ska det fungera fint.
tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg .... alternativt kan man även döpa om den så det slutar med:
.stm
.shtm
.shtml
då kommer den processas av "ssi-motorn". Eller, för all del, om du har rättighet till IIS-inställningarna själv säga att alla js-filer ska processas av ssiinc.dll eller asp.dll.
Okej!!!
Tackar så mycket... då vet jag vad jag skall göra!!! :e