Hej... jag är inte så bra på att förklara.. men..
tänk er att ni har en sida som heter index.asp och på den kan man klicka upp en pop-upp som heter loggain.asp. När man loggar in så går man inte vidare genom pop-uppen. istället från index.asp
5 svar · 216 visningar · startad av sin_adec
Hej... jag är inte så bra på att förklara.. men..
tänk er att ni har en sida som heter index.asp och på den kan man klicka upp en pop-upp som heter loggain.asp. När man loggar in så går man inte vidare genom pop-uppen. istället från index.asp
Du vill alltså från popup-fönstret uppdatera "moderfönstret" istället för popup'en när du går vidare? Angtingen så döper du moderfönstret med;
self.name="foo";
Så kan du sedan från popup'en använda target="foo" från länkar eller kanske hellre från formulär om du har något sånt. Vill du länka med enbart script så går det bra från popup'en med;
window.opener.location.href='sida.html';
Men jag använder mig av ASP.. hur skulle det se ut..
<% if request.form("anv") AND Request.form("losen") = 1 Then
%>
Hallo..
<% end if %>
Eftersom du använder formulär kan du använda den första varianten. Har fönstret inget namn sedan tidigare (vilket det antagligen inte har) döper du det först med;
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
self.name="foo";
</script>
(Ovanstående ligger alltså i det dokument som du öppnar popup'en med, i.e. index.asp)
Och från formuläret (som du du laddar i popup'en) använder du target="foo" i <form>-taggen.
tack så mycket..