Jag använder ett script för att sätta höger muknapp ur funktion. Detta fungerar bra på sidan utom på ställen där <embed> används. Hur skall jag göra föratt man skall få bortd enna funktion även där över, borde vara lätt, eller?
Andreas
7 svar · 323 visningar · startad av AG
Jag använder ett script för att sätta höger muknapp ur funktion. Detta fungerar bra på sidan utom på ställen där <embed> används. Hur skall jag göra föratt man skall få bortd enna funktion även där över, borde vara lätt, eller?
Andreas
Kan stå i den här tråden, du får kolla. :) Men du ska veta att alla hatar sådana där skript och de skriker newbie.
Man kommer ändå åt källkoden på ett eller annat sätt, om det är den du är ute efter att skydda...
Dölja källkod har aldrig varit något för mig snarare gör jag det av en annan anledning. Jag vill hindra folk ifrån att stanna den film som går inom <embed :). Quicktime har en typ some heter kioskmode, detta saknar wmp och realplayer, det är därföer jag vill fixa så att man inte kan spela fram, stoppa filmen.
Andreas
Men vad är anledningen till att man inte ska få stoppa filmen? Trots allt så är människor dynamiska varelser som (i de flesta fall) inte är konstant i kernel mode. Säg att någon sätter sig ner för att glutta, men sedan upptäcker att personen i fråga är pissnödig och måste hala fram slemslangen. Varför ska den stackars saten inte kunna få pausa filmen för att kunna fortsätta titta sen?
Chainsaw, han får väl hålla sig... ;)
För då skiter sig hela projektet. Projektet bygger på att tvinga besökaren se informationen, se det som reklam på tv´n, vore inte bra ifall tittarna kunde spola förbi, man kan ju byta kanal.
Andreas