BendroMedlem sedan jan. 20011 439 inlägg
Har ett formulär med några knappar. En av dessa skall gå åt ett annat håll än resten av dom och kan alltså inte använda FORM action. Så jag testade följande:
<input type=button value="Lägg till ny Hantverkare i listan" style="width:300px" onClick="hoppa()">
funktionen ser ut så här:
<SCRIPT language="JavaScript">
Function hoppa()
{
window.location = 'formular.asp';
}
</SCRIPT>
Det fungerar dock inte alls... någon som ser var jag lyckats strula till det? Har kollat runt men inte hittat något som kan hjälpa mig att hitta felet. Är inte speciellt hemma på JavaScript och klockan är halv fyra på morgonen...det är i alla fall mitt försvar ;)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg
Du vill alltså att formuläret skall postas till den nya url'en. Du vill inte bara ladda den?
<input type="submit" value="Lägg till ny Hantverkare i listan" style="width:300px" onClick="this.form.action='formular.asp';">
BendroMedlem sedan jan. 20011 439 inlägg
Nej, det räcker att ladda den nya URL´en....
...har en lista med hantverkare. Man skall kunna välja att koppla hantverkare till en ställd fråga, man skall kunna administrera befintlig hantverkare. Dessa två saker fixar jag genom att posta formuläret för att få med den info jag behöver
...för att få ett snyggt utseende vill jag ha en knapp till där man kan lägga till en ny hantverkare i listan. Denna skall alltså inte posta formuläret utan bara ladda en ny sida.
Trixade lite och fick ordning på det:
<input type=button value="Lägg till ny Hantverkare i listan" style="width:300px" onClick="window.location = 'formular.asp'">
Tack för hjälpen
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Felet i din första kod var nog att du skrev funtion med stort f.