Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ho ho....
Jag har försökt att få detta till att "förhansgranskaknappen" skall öppna ett fönster för förhansgranskning, och skicka skall självklart skicka. Förhansgranskningen funkar bra. Problemet är att även "skicka" öppnar förhansgranskningsfönstret.
Hoppas på hjälp...
MVH Jesper T
<input type="submit" value="Skicka" action="submit" name="Submit">
<input type="reset" name="Reset" value="Reset">
</form>
<input type="button" value="Förhandsgranska" onclick="document.forms[0].action='preview.asp'; window.open('','lilleman','width=700,height=550,scrollbars=yes'); document.forms[0].target='lilleman'; document.forms[0].submit();" name="Button">
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Japp, om du först klickar på "Förhandsgranska" och sedan på "Skicka". När du klickar på förhandsgranskning så ändrar du action på formuläret, men sedan ställer du aldrig tillbaks den till ursprungsvärdet. Lägg till onClick på submit-knappen och ändra action där till det som det ska vara.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Nu ser det ut så här:
onclick="submit();"
Men det klickar bara till två gånger och inget händer. :(
MVH Jesper T
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Ändra på submit-knappen till;
<input type="submit" value="Skicka" action="submit" name="Submit" onClick="document.forms[0].action='sida.asp'; document.forms[0].target='_self';">
... där sida.asp är det som du har som default-action, alltså det som står angivet i <form>-taggen. Sedan ser jag även att Förhandsgranska-knappen ligger utanför formuläret, vilket den inte får (även om detta inte har med problemet att göra). Flytta </form> sist.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Tack Jojoxx!
Men jag har ett javascript som skall kolla att rätt grejjor är ifyllda också som står i <form>, hur går det då med den? Den måste vara där annars så blir det väldigt mycket fel...!
Formtaggen ser ut så här:
<form method="POST" action="send.asp" onsubmit="return validate(this);" name="tomer">
MVH Jesper T
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ahhhh, det verkar funka än då!
Tack!