Jag tänke fråga lite snällt ifall någon har lust att hjälpa mig, jag är fruktansvärt värdelös på Javascript.
Som ni vet är lager en rolig grej att pilla med, förutom om man centrerar sitt object. Då flyttas allt beroende på browserns storlek, medans lagerna ligger kvar, inte så kul :(
Hittade denna på wf som någon duktig rackare knåpat ihop (Jojoxx)
Så målet är ju att få ihop det här, jag antar att jag skall göra någon beräkning på det som jag får ut av att kolla browserna upplösning och sedan lägga till värdet eller något med lagrets (div) placering i <style> :q
Någon som kan matte och Javascript borde kunna det här ju!
Borde inte detta funka, bara att det som skrivs ut är false.
Alltså om jag tar bredden på browsern minus x, och de talen skall bli 150 tillsammans... Och om jag sedan då skriver ut talet x som placering där jag vill att lagret skall ligga :q
Eller är jag helt ute och flamsar?
Eller man kanske inte kan räkna så med JavaScript?
<SCRIPT>
var x
document.write (getClientWidth()-x == 150)
</SCRIPT>
med getClientWidth() så hämtar jag bredden på fönstret
sedan delar jag det med två för att få mitten, och eftersom jag sedan vet att min centrerade tabell är 760px så delar jag det på 2 och får att jag skall ta -380.
På detta sättet sättet får jag fram pixelbredden från browserns vänstra kant till vänstra början av min tabell.
Alltid dessa problem, och problemet heter Netscape!!!
Jag brukar plocka upp mina sajter i netscape 4,5 för att se hur det går, funkar det där så borde det ju funka i vilken läsare som helst.
funkar inte, DIV-lagret ligger längst till vänster i webläsaren!
Kan man skriva in i själva <DIV> taggen var den skall ligga och där lägga till beräkningen i java på något smidigt sätt?