roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg Nu har jag sökt lite överallt tycker jag utan några framsteg :(
Det är som så att efter man har skrivit i ett formulär så skickar jag besökaren vidare och tackar för ifyllnaden.
Men där vill jag inaktivera bakåt knappen så att man inte kan hoppa tillbaka o fylla i hela formuläret igen!
Hur fixar man detta på ett tjusigt sätt :q
förstår ditt problem. Kan man inte komma runt det genom att öppna formuläret i ett fönster itan toolbars osv och när personen skickas vidare till tack sidan så kanske du kan stänga den efter 2-3 sek.. blir ju iaf inte lika lätt att backa tebax då.
bara en tanke... =)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Man kan inte inaktivera "bakåt"-knappen med JavaScript, men det är egentligen inte det du vill. Du vill att man inte skall kunna komma tillbaks till formulärssidan efter att man skickat formuläret en gång oavsett om man använder bakåt-knappen eller länkar. Det du kan göra är att när formuläret skickas (onSubmit) sätter du en session-cookie. På samma sida kan du sedan när sidan laddas titta om denna cookie är satt. Är den det kan du t.ex. skicka användaren vidare till en annan sida som talar om att man bara får fylla i formuläret en gång.
roadyMedlem sedan jan. 2002473 inlägg Tackar för förslagen...
Båda är faktiskt bra på sina sätt...
Bäcker tackar och bokar, ibland kan det vara bra med lite andras ideér :bire