hur långt borta är jag?
<a href="javascript:void(0)" onClick="this.form.action='<%= pagename & "action=..." %>'">Skicka</a>
det vill sig inte!
this.form is not an object säger larmet.
7 svar · 256 visningar · startad av doggelito
hur långt borta är jag?
<a href="javascript:void(0)" onClick="this.form.action='<%= pagename & "action=..." %>'">Skicka</a>
det vill sig inte!
this.form is not an object säger larmet.
Du måste skicka grejerna också:
<a href="javascript:void(0)" onClick="this.form.action='<%= pagename & "action=..." %>'; this.form.submit(); ">Skicka</a>
det vill sig inte ändå. :x
<a href="javascript:void(0)" onClick="document.form1.action='<%= pagename %>'; document.form1.submit();">Skicka</a>
vad göra?
jag får: object doesn´t support this property or method
href="java script:void(0)"
* Det ska inte vara något mellanslag mellan java och script. Jag brukar använda "#" kort och gått. Sedan slänger vi in ett return false; sist i onClick så aktiveras aldrig länken.
* Kontrollera vad <%= pagename %> returnerar, alltså vad som kommer fram till webbläsaren.
* Kontrollera att form1 inte krockar med något annat på sidan.
* Sist men inte minst. Lägg som sagt till return false; sist i onClick så att inte länken aktiveras. Annars kan webbläsaren får för sig att köra länken istället för att skicka formuläret.
<a href="#" onClick="document.form1.action='<%= pagename %>'; document.form1.submit(); return false;">Skicka</a>
hmm, får man inte ha en vanlig submit-knapp i formuläret när man har en extra länk som submit? :q
jag provade att ta bort den och då funkar det.
mellanslaget är nog webforum sätt att säkra sidan mot intrång eller nått.
för att knappen hette submit såklart! (dogge din idiot)
tack och bock, nu är allt ok! :birp
mellanslaget är nog webforum sätt att säkra sidan mot intrång eller nått.
Ja bannemig... Det var det. Måste kolla upp det, så kan det ju inte vara :)
Test:
<a href="javascript:funktion();">