Gaagh jag blir tokig! Nu har jag suttit i en halvtimme och vänt och vridit på koden och försökt komma på vad som är fel? Jag får detta felmeddelande när jag klickar på Skicka-knappen:
Line: 57
Char: 4
Error: Object doesn't support this property or method
Line 57 är denna:
document.forms.myForm.submit();
<html>
<head>
<title>Web</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function setStylesheet()
{
var linkText;
if (navigator.appName.indexOf('Netscape') != -1)
{
linkText = "<LINK REL='stylesheet' TYPE='text/css' HREF='/css/ns.css'>";
document.write(linkText);
}
else
{
linkText = "<LINK REL='stylesheet' TYPE='text/css' HREF='/css/ie.css'>";
document.write(linkText);
}
}
setStylesheet();
//-->
</script>
</head>
<script language="javascript">
<!--
function formValidate()
{
with (document.forms.myForm)
{
// kolla adress fälten
if (namn.value.length != 0) {} else { errors += 1; errormsg += "Namn. \n"; }
if (adress.value.length != 0) {} else { errors += 1; errormsg += "Adress. \n"; }
if (postnummer.value.length != 0) {} else { errors += 1; errormsg += "Postnummer. \n"; }
if (ort.value.length != 0) {} else { errors += 1; errormsg += "Ort. \n"; }
if (telefonnummer.value.length != 0) {} else { errors += 1; errormsg += "Telefonnummer. \n"; }
if (epost.value.length != 0 && epost.value.indexOf("@") != -1 && epost.value.indexOf(".") != -1) {} else { errors += 1; errormsg += "E-postadress. \n"; }
}
}
function formSubmit()
{
// skicka iväg beställnigen
errors = 0;
errormsg = "";
//formValidate();
if (errors == 0)
{
document.forms.myForm.submit();
}
else
{
alert("Följande uppgifter är felaktigt ifyllda:\n-------------------------------------------------------\n" + errormsg);
}
}
//-->
</script>
<body>
<br>
<table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2" width="450" vspace="0" hspace="0" align="center">
<form name="myForm" method="post" action="lagra.asp">
<tr>
<td valign="top">
<table>
<tr>
<td colspan="2"><b>Namn:</b><br><input type="text" name="namn" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><b>Adress:</b><br><input type="text" name="adress" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Postnr:</b><br><input type="text" name="postnummer" size="5" maxlength="6"></td><td><b>Ort:</b><br><input type="text" name="ort" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><b>Telefon:</b><br><input type="text" name="telefonnummer" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><b>E-post:</b><br><input type="text" name="epost" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="button" name="submit" value="Skicka" onclick="formSubmit()"></td>
</tr>
</table></td>
<td align="left"></td>
</tr>
</form>
</table>
<br>
</body>
</html>
Denna kod är i princip snodd rakt av från ett tidigare script jag gjort som funkar alldeles utmärkt så jag tycker det bara borde vara någon liten skitdetalj som jag missat. Är det någon som kan se vad som är problemet?
Är mycket tacksam för hjälp.
//JANspeed