M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Finns det nåt sätt att illustrera hur mycket av en sida som har laddats? Alltså hur många procent typ. Det e ju lätt att göra en bild som ökar i längd varje hundradel eller nåt men det stämmer ju inte på riktigt då.
Jag vill alltså att när man når 100% så är sidan laddad på riktigt.
Hoppas ni fattar :)
mwinMedlem sedan okt. 2001551 inlägg cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg
kan detta vara nåt? http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=17
Ehh... Det där kallar inte jag för en procen räknare.. utan snarare en bild som blir bredare.... ;)
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Nej tyvärr inte. Det där är precis ett sånt loading script som jag menar att det inte ska vara. Alltså det där scriptet körs lika lång tid oavsett hur lång tid det tar för sidan att laddas.
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Ingen som har nån idé?
Man kan ju göra ett lager som visas tills onLoad så att man iaf kan visa en text till sidan laddats men det vore roligt att få det att fungera med en riktig procenträknare.
I Netscape så kan man ju se hur många procent av en sida som laddats. Borde man inte kunna fånga upp detta tal från nån javascript variabel? I så fall vore ju problemet nästan löst.
En annan variant vore att lägga till några procent från en onLoad på alla bilder man har på sidan men det blir lite jobbigt att räkna ut själv och det skulle nog inte vara så tillförlitligt :/