Vet inte riktigt vart den har fragan hor hemma, sa jag postar den har sa far moderatorerna flytta den om den kanns felplacerad!
Jag har registrerat ett antal free quick urls v typ has.it, knows.it, takeoff.to osv osv..
Problemet ar att nar jag lankar mina sidor till dessa och anvander quick urls for att komma till sidorna sa funkar inte alltid javascripten som dom ska, och ibland kranglar ocksa ASP sidor da bade session id'n och andra id'n "forsvinner". Nar jag anvander de vanliga langa direkta urlsen sa funkar allt som smort och jag har inga problem overhuvudtaget med nagon sida. Bara som sagt nar jag gar till sidorna via short urls.
Har nagon en forklaring till varfor detta hander?
/A
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Hur lång URL:en är borde ju knappast spela någon roll. ;)
Lägg gärna in länkar till sidorna... så kan man kolla.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Ett tips är att bara använda has.it, knows.it, osv som ren vidarebefordring istället för att använda någon form av frames-lösning (populärt kallat cloaked url's). Dessa ställer till problem för ex, IE6 som default inte tillåter 3:d party cookies. Alltså cookies som hör till en domän skrivs när top-fönstret visar en annan. Skaffa en egen domän-adress om du vill ha en "fin" url.
Jojoxx, lust o förklara lite mer om det?
Vi har haft en del problem med det i bl.a. vårat butikssystem... :l
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jo, om du överst i fönstret har laddat en sida från domänen foo.com och i en underframe till denna har en sida från bar.com så tillåts default inte cookies att sparas i IE6. Vi hade en affärslösning där en del kunder hade egna inloggningssidor till den från sitt intranet, och de fick då styra om inloggningen med target="_blank" eller "_top" för att det skulle fungera.