JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Jag skapar en applikation som använder en embeddad RealPlayer. En funktion jag jobbar på är att visa hur länge filmen har spelat när man trycker på paus. RealPlayer berättar enbart hur många millisekunder som har gått sedan filmklippet startade, och inte så många av mina användare kommer att få ut något av denna information.
Finns det något enkelt sätt att i JavaScript omvandla antal millisekunder till minuter och sekunder, eller måste jag göra en egen funktion?
easMedlem sedan sep. 2001269 inlägg Det kan nog gå att fixa om du kan läsa in värdet till JavaScriptet på nåt sätt.
Var kommer värdet ifrån?
Hur får du reda på det?
JetboyMedlem sedan aug. 200133 inlägg Att få in värdet i JavaScriptet är inga som helst problem, eftersom man använder JavaScript för att kolla tiden från RealPlayer. Det jag undrar är bara om det finns färdiga JavaScriptmetoder/-funktioner för att omvandla ett tidsformat (millisekunder) till ett annat (minuter/sekunder). Kanske att Date()-objektet har några? Var kan man hitta dokumentation om färdiga objekt och dess metoder?
easMedlem sedan sep. 2001269 inlägg Nej det finns det inte, men det är ju inte så svårt att göra en egen...
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg En liten enkel funktion;
function ms2minsec(msec){
var m=Math.floor(msec/60000); msec=msec%(m*60000);
var s=Math.floor(msec/1000); s=(s<10)?"0"+s:s;
return (m+":"+s);
}